Galanteria

Marki modowe, które projektują zgodnie z zasadą zero waste

Piotr Stelmach
maj 15 2020

Bethany Williams

@bethany_williams_londyn

Bethany Williams uważa, że kwestie społeczne i środowiskowe idą ze sobą w parze i poprzez badanie związku pomiędzy tymi kwestiami możemy znaleźć innowacyjne rozwiązania projektowe w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Każda odzież jest w 100% ekologiczna i wykonana w Wielkiej Brytanii, nawet na guzikach, które są ręcznie robione w Lake District. Współpracowała z TIH Models, nową agencją modelarską wspierającą młodzież w Londynie dotkniętą bezdomnością, oddając do kolekcji Women of Change Kris McAllister i Mustapha, zarówno bezdomnych jak i bezrobotnych w Londynie.

W mojej najnowszej kolekcji "Kobiety zmian" współpracowałam z San Patrignano w Rimini we Włoszech - program edukacyjny i rehabilitacyjny dla osób uzależnionych od narkotyków i alkoholu, który uczy tradycyjnego włoskiego rzemiosła i sprzyja poczuciu wspólnoty. Wspólnie opracowaliśmy ręcznie tkane tekstylia z materiałów opakowaniowych pochodzących z recyklingu, znalezionych w trakcie warsztatów".

Ecoalf

@ecoalf

Zrodzona z frustracji nadmierną eksploatacją światowych zasobów naturalnych i ilością odpadów wytwarzanych przez kraje uprzemysłowione, hiszpańska marka Ecoalf powstała w oparciu o zasady recyklingu. Zamiar stworzenia prawdziwie zrównoważonej marki modowej, zaczął się u źródła, w wyniku ograniczonych wyborów na rynku materiałów w 100% pochodzących z recyklingu.

"Wyrzucane sieci rybackie, postkonsumenckie plastikowe butelki, zużyte opony, postindustrialna bawełna, a nawet zużyte tarki do kawy stają się naszą odzieżą wierzchnią, kostiumami kąpielowymi, trampkami i dodatkami. W celu zapewnienia 100% przejrzystości i zapewnienia najwyższego poziomu jakości, nasz zespół zarządza pełnym procesem od zbiórki odpadów do technologii recyklingu, produkcji, projektowania i sprzedaży detalicznej".

Doodlage

@doodlageofficiale

Doodlage, z siedzibą w Indiach, jest doskonałym synonimem zrównoważonego rozwoju i innowacyjności. Pracują z ekologicznymi tkaninami, takimi jak organiczna bawełna, tkanina kukurydziana, tkanina bananowa. Innym źródłem tkanin są resztki lub jakość, wyrzucane przez dużych producentów, które stanowią "marnotrawstwo" w kategoriach eksportowych. Są one również źródłem tkanin, które po pocięciu pozostają niewykorzystane przez innych sprzedawców detalicznych. Podobnie jak kawałki puzzli, te kawałki łączą się w całość, a każdy z nich ma swoją własną historię.

"Ponieważ 40% produkcji odzieży odbywa się w Indiach, Bangladeszu i Chinach, same te kraje produkują wystarczająco dużo odpadów, aby z samych skrawków i resztek stworzyć 6 miliardów sztuk odzieży. To były alarmujące statystyki, które doprowadziły nas do stworzenia marki wykorzystującej tkaniny, które w przeciwnym razie trafiłyby na wysypiska".

Re;code

@recode_

Re;code są koreańską marką specjalizującą się w upcykling. Każdy przedmiot w kolekcji ma swoją historię i tworzy nową kulturę wartości w miejsce odpadów. Współpracują z osobami upośledzonymi umysłowo i "Goodwill Store" w celu zdekonstruowania ocalałych materiałów gotowych do reinterpretacji i przeprojektowania.

"Rozbieramy i rekomercjalizujemy gotowe produkty. Ludzie mogą się dziwić, że używamy materiałów przemysłowych, takich jak pokrowce na fotele, poduszki powietrzne i poduszki materiałowe, które tworzą wnętrze samochodu, odpady, które są zbierane od naszych siostrzanych firm w ramach grupy Kolon, do projektowania kurtek, toreb i futerałów na laptopy".

Przeczytaj także: Maffashion podzieliła się radosną nowiną ze swoimi fanami: "Moje dziecko"

Udostępnij